Stockholm

25 januari 2022 - Stockholm, Zweden

Hallo allemaal,

We zijn twee nachten in Stockholm gebleven, dus vandaar een dagje geen blog.

Nadat we goed waren aangekomen in Stockholm zochten we onze weg naar het Hostel. Het was kouder buiten dan in Kopenhagen en er lag wat sneeuw!

Bij het hostel aangekomen kregen we een beetje een wie is de mol gevoel, omdat we een mail hadden gekregen met een code waarmee we naar een zijdeur moesten waarachter we in een brievenbus een brief vonden met meer codes en een kaart die ons naar onze kamer wees.

Het hostel was weer heel anders dan in Kopenhagen, het bevond zich in een ouder gebouw en een groot deel van het hostel was in de kelder. Het was erg gezellig ingericht en er waren veel aardige mensen!

We aten heerlijke pizza in een Italiaans restaurant naast het hostel. En gingen daarna nog even in de sauna! Jaja dit hostel had een sauna en het was er niet eens heel druk. In de sauna vertelde drie franse jongens ons wat over hun trip, maar toen het ons te heet werd moesten we ze afkappen en zijn we gaan douchen en slapen.

De volgende ochtend hebben we rustig aan gedaan en nadat we in het hostel hadden ontbeten zijn we met de tram naar het vasa museum gegaan, wat iedereen ons aan had geraden. Het was een duur museum, maar zeker de moeite waard. We vonden het heel indrukwekkend. In het museum staat een oud schip dat gezonken is en 333 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen en toen weer bovenwater is gehaald. Er omheen staat allemaal informatie over hoe het schip vroeger was, hoe het gebouwd is etc.

Hier hebben we ook een taartje en een kanneelbroodje gegeten!

Nadat we in het hostel hadden geluncht zijn we wat gaan rondreizen met de metro, omdat in alle metro stations kunst is te zien!

Eerst hadden we de verkeerde metro en gingen we alleen boven de grond en zagen we niet, maar uiteindelijk hadden we een heel schattig metrootje die ons wel langs allemaal coole kunst reed.

Foto’s houden jullie nog tegoed, maar die staan voor een groot deel op Willemien’s camera, dus moeten thuis eerst uitgezocht en overgestuurd worden.

’s Avonds hebben we gekookt in het hostel met de gratis pasta en gekletst met andere hostelreizigers. Daarna was de sauna weer vrij en hebben we daarvan en van de warme douche genoten.

Vandaag (25 januari) zijn we om 12:21 op de trein gestapt en hebben we een prachtige treinreis door de bossen en sneeuw gehad. Heerlijk om dat prachtige landschap zo aan je voorbij te zien glijden. Om 18:32 komen we aan in Umeå, onze volgende stop.

We vinden het trouwens super leuk dat jullie zo massaal onze blog lezen en we zijn heel blij met alle reacties!

Fijne avond allemaal!

1. Louis Raaijmakers:
    25 januari 2022
    Wij zijn heel blij met jullie reisverslag en de mooie foto's. Het geeft ook ons een vakantiegevoel
  2. Marjan en Anne:
    25 januari 2022
    Daar sluiten we ons bij aan: jullie de avonturen en de leuke verhalen en wij genieten er ook van!
  3. Florentien Benedict:
    26 januari 2022
    Kunnen jullie ook wat vertellen over of het licht of juist donker is? Minder lange dagen, wel sneeuw. Wat voor beeld geeft dat? Ik ben heel benieuwd.