Luleå, huisje in de sneeuw

30 januari 2022 - Gammelstad, Zweden

Goedemorgen,

Na drie dagen goed uitgerust te hebben voelen we ons weer wat beter en kunnen we er weer tegenaan.

We hebben nog een mooie wandeling gemaakt naar Gammelstad, een oude stad met mooie oude huisjes en een oude kerk. De wandeling ging door het bos, langs het meer en over een sneeuwscooterpad. Super, super mooi, maar ook zwaar om door de sneeuw te lopen! Zeker omdat we nog niet helemaal beter waren. Het dorpje was schattig om te zien, maar het was ook wel een beetje spookachtig, omdat het voor een groot deel verlaten was.

Gisteren hebben we niets gedaan, uitgerust en naar buiten gekeken en foto’s gemaakt in de sneeuw. En eerst lekker uitgeslapen, want we waren ‘s nachts nog gaan wandelen omdat we het noorderlicht wilden zien. Eigenlijk was er elke avond veel kans dat het er was, maar het zat achter de wolken. Deze avond was er minder kans, maar was het wel helemaal helder. De sterren waren al prachtig, maar we gingen toch voor het noorderlicht. Jens, de man van de huisjes, had beloofd dat hij ons zou bellen als hij het zou zien vanuit zijn huis en we keken ook zelf de hele tijd uit het raam, maar om het toch zeker te weten gingen we dus toch nog even naar buiten rond 12:30. Daar zagen we een heel vage verkleuring in de lucht, maar toen we een foto maakten met de camera was het ineens heel groen. Dus we hebben wél het noorderlicht gezien, maar de camera zag het beter dan wij.

Vandaag 30 januari zijn we weer op pad. Uiteraard klachtenvrij genoeg, want we willen niemand besmetten.

Fijne zondag allemaal!

1. Marjan en Anne:
    30 januari 2022
    Fijn dat jullie niet zo heel ziek zijn geworden, het was al pech genoeg dat je niet verder kon reizen. Wat een mooie foto's van de omgeving in de sneeuw. Nou het noorderlicht nog een keertje duidelijk zien 😉
  2. Marijke:
    30 januari 2022
    Een goed vervolg van jullie reis. We zijn weer benieuwd naar het vervolg en het Noorderlicht toch een beetje gezien. Met die foto's kun je er zeker wat mee doen.
  3. Like en Eppie:
    31 januari 2022
    Fijn dat jullie weer verder kunnen. We zijn vandaag bij Oma geweest en heb stukken van jullie verslag voorgelezen Oma vond het geweldig en is super trots op haar reislustige kleindochter.