De route
Zoals beloofd, wat meer over de route.
De meeste mensen die naar de Noordkaap fietsen, fietsen via "de tunnels". Dat zijn een paar tunnels achter elkaar die niet heel prettig zijn om doorheen te fietsen. Wat wij hebben gelezen op blogs van mede Noordkaapfietsers dat de auto's in de tunnels voor heel veel lawaai zorgen en de beruchtste tunnel, "de Noordkaaptunnel" gaat onder de zee door en daalt en stijgt 10%. Dat is zo stijl dat het niet te fietsen is en je moet lopen waardoor je nog langer in die tunnel bent.
Wij vonden dat allemaal niet zo prettig klinken en hebben toen (samen met hulp van anderen) de route omgegooid.
We wilden sowieso al graag bij de Russiche grens kijken en hebben daarom dat als een soort nieuw "einddoel" gesteld.
Dat betekend dat wij nu fietsen richting Kirkenes, een plaatsje in Noorwegen vlak bij de grens van Rusland. Maar, we slaan ook de Noordkaap niet over, want de boot die wij terug willen nemen gaat vanaf Kirkenes en komt langs Honningsvåg wat 33 km van de Noordkaap ligt.
We fietsen dus naar de Russiche grens (Kirkenes), nemen daar de boot naar Honningsvåg, fietsen vanaf daar naar de Noordkaap, kijken daar hoe kaal en touristich het is zoals veel mensen ons voor waarschuwen, kijken of er een mooie heldere dag wil komen, zodat we de middennachtszon kunnen zien en stappen dan weer in Honningsvåg op de boot naar het zuiden.
DE TERUGREIS:
Met be boot (Hurtigrutten) vanaf Honingsvåg naar Bodø. En in Bodø stappen we op de trein weer richting huis.
Ik hoop dat jullie het nog volgen.
En mensen, we genieten nogsteeds van al jullie reacties en vinden het heel leuk als we weer kunnen lezen hoe en wie er met ons meeleeft en meegeleefd wordt. Dat we meestal niet reageren op opmerkingen en vragen komt omdat we als we wifi hebben niet zolang kunnen blijven hangen, omdat we dan geen dag meer over hebben.
Doei!
De meeste mensen die naar de Noordkaap fietsen, fietsen via "de tunnels". Dat zijn een paar tunnels achter elkaar die niet heel prettig zijn om doorheen te fietsen. Wat wij hebben gelezen op blogs van mede Noordkaapfietsers dat de auto's in de tunnels voor heel veel lawaai zorgen en de beruchtste tunnel, "de Noordkaaptunnel" gaat onder de zee door en daalt en stijgt 10%. Dat is zo stijl dat het niet te fietsen is en je moet lopen waardoor je nog langer in die tunnel bent.
Wij vonden dat allemaal niet zo prettig klinken en hebben toen (samen met hulp van anderen) de route omgegooid.
We wilden sowieso al graag bij de Russiche grens kijken en hebben daarom dat als een soort nieuw "einddoel" gesteld.
Dat betekend dat wij nu fietsen richting Kirkenes, een plaatsje in Noorwegen vlak bij de grens van Rusland. Maar, we slaan ook de Noordkaap niet over, want de boot die wij terug willen nemen gaat vanaf Kirkenes en komt langs Honningsvåg wat 33 km van de Noordkaap ligt.
We fietsen dus naar de Russiche grens (Kirkenes), nemen daar de boot naar Honningsvåg, fietsen vanaf daar naar de Noordkaap, kijken daar hoe kaal en touristich het is zoals veel mensen ons voor waarschuwen, kijken of er een mooie heldere dag wil komen, zodat we de middennachtszon kunnen zien en stappen dan weer in Honningsvåg op de boot naar het zuiden.
DE TERUGREIS:
Met be boot (Hurtigrutten) vanaf Honingsvåg naar Bodø. En in Bodø stappen we op de trein weer richting huis.
Ik hoop dat jullie het nog volgen.
En mensen, we genieten nogsteeds van al jullie reacties en vinden het heel leuk als we weer kunnen lezen hoe en wie er met ons meeleeft en meegeleefd wordt. Dat we meestal niet reageren op opmerkingen en vragen komt omdat we als we wifi hebben niet zolang kunnen blijven hangen, omdat we dan geen dag meer over hebben.
Doei!
Zet hem op.
Lieve groet van Hadewych
... enne ... we missen je trompetje wel bij Wilskracht Willemien :-)