De route

5 juni 2017 - Åsele, Zweden

Zoals beloofd, wat meer over de route.
De meeste mensen die naar de Noordkaap fietsen, fietsen via "de tunnels". Dat zijn een paar tunnels achter elkaar die niet heel prettig zijn om doorheen te fietsen. Wat wij hebben gelezen op blogs van mede Noordkaapfietsers dat de auto's in de tunnels voor heel veel lawaai zorgen en de beruchtste tunnel, "de Noordkaaptunnel" gaat onder de zee door en daalt en stijgt 10%. Dat is zo stijl dat het niet te fietsen is en je moet lopen waardoor je nog langer in die tunnel bent.

Wij vonden dat allemaal niet zo prettig klinken en hebben toen (samen met hulp van anderen) de route omgegooid.
We wilden sowieso al graag bij de Russiche grens kijken en hebben daarom dat als een soort nieuw "einddoel" gesteld.
Dat betekend dat wij nu fietsen richting Kirkenes, een plaatsje in Noorwegen vlak bij de grens van Rusland. Maar, we slaan ook de Noordkaap niet over, want de boot die wij terug willen nemen gaat vanaf Kirkenes en komt langs Honningsvåg wat 33 km van de Noordkaap ligt.

We fietsen dus naar de Russiche grens (Kirkenes), nemen daar de boot naar Honningsvåg, fietsen vanaf daar naar de Noordkaap, kijken daar hoe kaal en touristich het is zoals veel mensen ons voor waarschuwen, kijken of er een mooie heldere dag wil komen, zodat we de middennachtszon kunnen zien en stappen dan weer in Honningsvåg op de boot naar het zuiden.

DE TERUGREIS:
Met be boot (Hurtigrutten) vanaf Honingsvåg naar Bodø. En in Bodø stappen we op de trein weer richting huis.

Ik hoop dat jullie het nog volgen.
En mensen, we genieten nogsteeds van al jullie reacties en vinden het heel leuk als we weer kunnen lezen hoe en wie er met ons meeleeft en meegeleefd wordt. Dat we meestal niet reageren op opmerkingen en vragen komt omdat we als we wifi hebben niet zolang kunnen blijven hangen, omdat we dan geen dag meer over hebben.

Doei!

1. Wilma:
    5 juni 2017
    Ha leuk om wat over de route te horen! En leuk om jullie zo te volgen! Succes met de laatste loodjes, zorg goed voor elkaar en jezelf!! Klinkt allemaal best heftig soms! Maar jullie hebben nu een rustdagje, dus dat komt helemaal goed! Geniet van al het moois!
  2. Hadewych:
    5 juni 2017
    Klinkt als een leuk uitstapje naar Kirkenes :-). Geniet nog even van jullie laatste stukje reis en heerlijk dat jullie jezelf af en toe wat luxe gunnen.
    Zet hem op.
    Lieve groet van Hadewych
  3. Louis Raaijmakers:
    5 juni 2017
    Lieve meiden. Wat een ontberingen en wat een verschil met onze luxe ingerichte tent op een camping in Oostkapelle. Jaren geleden is Marijke samen met een vriendin in Bodo geweest, wachtend​ op het Noorderlicht dat niet kwam opdagen. Wij hopen dat jullie meer succes hebben op de Noordkaap want dat hebben jullie echt verdiend. Veel respect voor jullie doorzettingsvermogen en dank voor al jullie mooie berichten.
  4. Heske Brouwer:
    5 juni 2017
    Wat een doorzetters!! Veel sterkte met de laatste kilometers!! Jullie zijn toppers!
  5. Dieke Majoor:
    6 juni 2017
    Jullie zijn er bijna, heel veel succes. Ben heel benieuwd om jullie verhalen in real life te horen als jullie terug zijn!! x
  6. François:
    6 juni 2017
    Echt ubercool allemaal dames
    ... enne ... we missen je trompetje wel bij Wilskracht Willemien :-)
  7. Kimberley Gouw:
    7 juni 2017
    Hey Willemien, super cool!!! Jullie zijn echt super tof bezig en succes met het bereiken van jullie einddoel