Dag 74

15 juni 2017 - Booti Booti, Australië

Deze boot is nog geslaagder dan de vorige. Hij is kleiner, maar het personeel is nog aardiger, het is heel sfeervol en schattig ingericht en het uitzich: wauuw!! We voeren door de Lofoten, mensen wauw wauw wauw! We hebben veel foto's gemaakt, maar net als bij alles dat we hebben gezien willen we er wel even bijzeggen dat het in het echt veel mooier is en we raden iedereen aan om het allemaal een keer met eigen ogen te gaan bekijken. Sowieso mensen: als je zo'n reis wilt maken als dit, doe het gewoon het is fantastich!
Er was weer een jacuzzi aanwezig en vanuit de jacuzzi hebben we het prachtigste uitzicht gedeelte van de dag bekeken. Onder anderen gingen we door de Trollfjord en allemaal ander schoons. Bergen die als reuzachtige hellingen uit het water opstegen, bedekt met groen, watervallen en af en toe nog wat sneeuw. Dat dit de trollenfjord heet verbaast ons niet, we zien er zo een trol lopen en een elfje fladderen. Het was magisch. En dan werd er nog een bijpasselijk efteling muziekje bij gespeeld en we werden op de hoogte gehouden over wat we zagen.
Nu weer uitrusten op onze bank.
Maar, naast uitrusten zijn we ook druk bezig geweest met de terugweg te regelen, dat is namelijk heel veel werk (en dan wordt t meeste nog voor ons gedaan, waar we heel blij mee zijn!!). En we kunnen niet zomaar op een trein stappen of een boot in fietsen, want de meeste vervoermiddelen mag je niet op mee als je niet reserveerd. Gelukkig lijkt alles nu helemaal in de goede richting te gaan en lijkt er steeds meer orde in onze terugreis te komen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjan en Anne:
    15 juni 2017
    Prachtig, die foto's! Wat een uitzicht.
  2. Sjoukje:
    15 juni 2017
    Eindelijk twee meisjes die snappen waarover ik het heb als ik zeg dat iedereen naar de Lofoten zou moeten....zo geweldig prachtig en schitterend is de natuur als je het daar met eigen ogen in het echt ziet! En die rotsbergen loodrecht uit het water omhoog stijgend, dat was mijn eerste onvergetelijke aanblik vd Lofoten, vooral omdat de middernachtzon achter de bergen scheen....onaards mooi, zoals jullie zeggen!
    János en ik zijn er wel 4 keer geweest, hebben de prachtigste tochten over de eilanden gemaakt! We konden er geen genoeg van krijgen, dus ik snap jullie helemaal!
    Goede tocht verder naar huis, die gaat wel iets sneller dan de heenweg, maar hebben jullie niet een steengoed gevoek over jezelf dat je die fietstocht volbracht hebt?!
  3. Siebe hein Brouwer:
    15 juni 2017
    Mooie foto's. Lekker genieten na zo'n mooie tocht fietsen. Waar zijn jullie van plan om de trein te nemen?
    Als je in Trondheim bent moet je even naar de kerk op het plein gaan. Hier worden de koningen etc gekroond.
    En voor Trondheim kom je langs skogn (betekend bos) hier heb ik nog gewerkt in de papierfabriek dat ligt in de Trondheim fjord.
  4. Annelies:
    16 juni 2017
    Wat heerlijk dat jullie zo kunnen genieten. Het ziet er ook prachtig uit. En wat een luxe om dat vanuit een jacuzzi te kunnen zien
  5. Luctor Herwig:
    16 juni 2017
    Ik vraag me af op wat voor school jullie hebben gezeten dat jullie overal trollen en elfjes zien?