Dag 65

6 juni 2017 - Väylä, Finland

Vandaag ging goed. 9 uur het bed uitgerold en ons naar het ontbijt begeven. Lekker ontbijt, niet super uitgebreid. Optijd vertrokken.
Lekker weer en daardoor lekker tempo. 's Avonds zijn we weer in een huisje beland. Het was niet de bedoeling, maar ook niet erg, want het was gratis. Van hele aardige mensen die geen Engels konden mochten in hun huisje. Het gesprek met hun was heel grappig, want ze praatten bijna geen Engels. We vroegen eerst aan de man of hij Engels kon, daarop zei hij volmondig "yes" waar hij waarsschijnlijk "no" mee bedoelde, want toen kwam de vrouw hem redden. De vrouw kwam naar ons toe en snapte niks van wat wij bedoelden. Wij vroegen of er een schuilhut was in de buurt om in te slapen en die vrouw dacht dat we een boot wilde huren. Maar, uiteindelijk begreep ze het en zei ze dat de man ons wel even een huisje liet zien waar we in mochten slapen: she wil show..." . Ze noemde de man zo vaak "she" en "her" dat Sarien begon te denken dat t toch een vrouw zou moeten zijn.
Gelukkig begrepen ze uiteindelijk wat wij bedoelden en mochten we zelfs in hun huisje slapen! En, we mochten een jaar blijven als we wilden (mevrouw noemde een nacht 'a year), het was weer leuk.