Dag 68

9 juni 2017 - Kirkenes, Noorwegen

We waren niet heel ver van Kirkenes meer en zijn daar vandaag heen gefietst. Maar, eerst wel even naar de Russische grens op en neer gegaan. Het was niet zo heel spectaculair, gewoon een bord dat je niet verder mocht, een hek en een slagboom. Wel nog een gezellig praatje gemaakt met een Nederlands stel waar we toevallig twee dagen geleden ook al naar gezwaaid hadden.
We hebben nog wat in Kirkenes robd gefietst, maar hadden niet heel veel tijd meer, omdat dat naar de Russische grens heen en weer fietsen nog wel wat tijd in beslag had genomen.
Alle hotels waren duur en er is geen andere camping in de buurt van Kirkenes dan die ene waar we gisteren aankwamen en niet mochten staan en die ook te ver is van waar we met de boot gaan en deze zin is te lang maar dat maakt niet uit (hoop ik), dus hebben we onze tent naast de camperplek opgezet op een mini stukje gras. Wel precies naast de opstapplek van de boot, dus die konden we nou niet meer missen.

1. Sjoerd:
    10 juni 2017
    Toch wel even je tenen onder het hek door gestoken zodat je kan zeggen dat je een voet op Russische bodem hebt gezet. Geniet van de laatste stukjes.