Dag 38

10 mei 2017 - Hassela, Zweden

Heerlijk geslapen in het heerlijke bed.
Weer op de fiets verder door de kou.
Tijdens het boodschappen doen hebben we weer een super leuk avontuur beleefd.
Wij wilden siroop (om sap te maken), maar konden het nergens vinden. Dus wij gaan het vragen. Alleen de meneer aan wie we het vroegen snapte er helemaal niks van.
Eerst bracht hij ons naar siroop voor door cake ofzo (wat dat was snapte wij niet helemaal), maar dat was het niet. Dus, wij leggen het nog een keer helemaal van vooraf aan uit. Zijn gezicht klaart op, hij steekt een vinger in de lucht: "Yes, now I understand what you mean!". Dus wij lopen achter hem aan de hele winkel door, blij dat hij ons nu begrijpt.
Als we aangekomen zijn bij het schoonmaak schap stopt hij en wijst naar de groene zeep. Wij komen niet meer bij. Meneer gaat iemand anders halen die gelukkig wel snapt wat we bedoelen.

Het koude weer heeft ook goede kanten. Mensen hebben medelijden met ons.
Vandaag wilden we onze tent net gaan opzetten toen er een wandelaar voorbij kwam: Phillip (hebben wij hem genoemd). Gezellig praatje gemaakt en uiteindelijk hoefden we onze tent niet meer op te zetten, want met het kouder en kouder worden van het weer, wordt het avontuur steeds groter.
Voor deze nacht zijn we in een Sauna beland. Met prachtig uitzicht op het meer en een heerlijke houtkachel.
De bever waar Phillip ons op had gewezen hebben we gemist, maar we hebben genoten van de warmte.
Met de kachel aan hebben we gegeten in hemd en onderbroek op de bovenste plank van de sauna.
's Nachts was het wat minder warm.
Midden in de nacht werd Sarien wakker door de kou en was het al al volop licht. Iater werd ook Willemien wakker en heeft ze de kachel weer aangedaan.
Het meer zag er prachtig uit in de mist van de nacht en na deze kachel aansteek actie hebben we nog even lekker geslapen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl