Dag 53

25 mei 2017 - Morjärv, Zweden

Vandaag hebben we een heel erg machtig groot, eng avontuur meegemaakt. We gingen gewoon fietsen, zoals we elke dag doen, toen we ineens gekke sporen op de weg zagen. Het waren natte sporen. Willemien zei nog dat dat wel eens beren sporen konden zijn en dat ze dan net langs waren geweest, omdat de sporen nog nat waren. Dat was niet echt serieus bedoeld, maar het bleek achteraf toch best wel een niet zo gekke gedachten te zijn geweest.
Een klein stukje verderop stond namelijk langs de weg iets wolligs en breeds en grijs/bruin achtigs en iets engs en we zijn omgekeerd en heeeeeul hard weggefietst. Het was een beer dus. Hij kwam nog even een klein stukje onze kant op, maar verder niets gelukkig. Wij waren bang en fietsten met 25 km per uur (tegen de wind in en de berg op) terug naar het dorp waar we vandaan kwamen. Daar hebben we een uur nodig gehad om moed te verzamelen om verder te gaan. We moesten namelijk sowieso over deze weg verder. We hebben even gebeld met wat achterblijvers thuis die ons geruststelde zodat we weer door konden. De rest van de dag hebben we gedaaan alsof we de ijscoman waren. Met de muziek op z'n hardst hebben we meegezongen en met onze bellen geveld alsof ons leven er vanaf hing. De beer was weg en we zijn geen beren meer tegen gekomen.
De rest van deze dag volgt nog, want nu moeten we verder, maar we wilden ons beren avontuur toch even met jullie delen.

1. Marjan en Anne:
    26 mei 2017
    Dat was echt eng! En wat goed dat jullie dan, al lawaai makend, toch weer verder fietsen... Op die weg durft voortaan geen beer zich meer te
    vertonen!
  2. Sjoukje:
    26 mei 2017
    Wat goed gereageerd op die beer, petje af! Spannend en eng, vooral dat je toch weer over diezelfde weg verder moest.. Goed gedaan, extra ijsje wel verdiend! Wat zijn jullie al ver gekomen, ik keek net even op google earth en ik dacht wàt, zooo ver al?!! Heel fijn, zet m op voor de laatste dagen! Jullie hebben zeker wel behoorlijk wat gewicht weggefietst? Mooie manier om dat te bereiken! Toitoitoi
  3. Carla Peters:
    waauw
  4. Luctor Herwig:
    26 mei 2017
    En al hoger dan de Botnische Golf!
  5. Siebe hein Brouwer:
    26 mei 2017
    Heel veel lawaai maken en boeh roepen. Jullie zien er niet afschrikwekkend uit dus dan moet je het maar doen Door heel veel lawaai te maken.
  6. Annelies:
    30 mei 2017
    Inmiddels zijn jullie alweer verder getrokken en hoor dat jullie nu weer slecht weer hebben. Heel dapper zoals jullie gehandeld hebben met het beer-probleem. Wat vervelend dat jullie het nu weer zo koud hebben. Keek vanmorgen in de atlas (lekker ouderwets!!) en zag hoe ver jullie al zijn, geweldig!!
    Hou vol, hoop dat het gauw weer beter weer wordt.
  7. Like en Eppie:
    31 mei 2017
    Wat een groot avontuur. Spannend hoor. Nog bedankt voor de leuke brief heel bijzonder.
  8. Emmelie:
    3 juni 2017
    Belen spannend relaas dames. Volgende keer bloemen geven aan de beer dat werkt kalmerend. Liefs Emmelie