Dag 35

7 mei 2017 - Bollnäs, Zweden

Rustdag

Willemien ging naar de wc om 7:45 uur: de camping ligt in volle rust te genieten van de vroege ochtendrust.
Om 10:30 willen we gaan ontbijten, in die lekkere ochtendrust in het zonnetje. Dat kon dus niet.
Bij, in en voor de keuken staan 30 vrouwen in sportieve kleren en tasjes met luch voor 1 persoon erin. Wij zochten een rustige picknickbank uit om ons chocolade en calorie rijke ontbijt naar binnen te werken, maar ook dat blijkt lastig.
Er komen steeds meer vrouwen in sportieve kleren en met nordicwalking stokken aangelopen.
Het is een invasie in "onze" keuken.
Eerst even rekken aan onze picknickbank, tasje met zacht knäckebröd met smakeloze kaas en weke komkommer halen, dan een plekje zoeken. Maar, alles is vol. Ze lopen allemaal dezelfde kant op om meer zitruimte te zoeken, maar daar maken ze allemaal dezelfde fout en komen chagerijnig kijkend terug, denkend aan dat ze nergens kunnen zitten. Dan toch maar tussen die andere twee vrouwen in waar eigenlijk al die tijd al ruimte was. En er kwamen natuurlijk gezellig wat mensen bij ons zitten.
Ja, je maakt wat mee tijdens je ontbijt op fietsvakantie in Zweden.
Wel weg rust en trouwens ook weg zon, dus zijn we voor de rest van de dag naar binnen verhuisd en hebben we geschreven, geknutseld en gezellig muziek geluisterd.
En ohja, we hebben een avondtuur beleefd opweg naar de supermarkt (het uitstapje van de dag): langs en over het spoor en ook eronder door, omdat we wilden afsnijden. De weg was leuk, maar niet korter.

Houdoe!

1. Luctor Herwig:
    10 mei 2017
    Liggen jullie nog op schema?