Dag 34

6 mei 2017 - Bollnäs, Zweden

Allo allo!

Sarien is het vijfde atribuut kwijt geraakt deze reis. Wat zeggen we niet, want dat is te schokkend voor sommige lezers.
En door.
Het was geen lekker weer meer vandaag, de zon is weg en heeft plaats gemaakt voor mist en regen.
Niet fijn, maar de mist in de verte in de heuvels tussen de bomen was een prachtig gezicht.

Grootsch nieuws: we hebben een Eland gezien!
Fijn, want nu hoeven we niet meer op Elanden Safari om deze reis een Eland te hebben gezien.

Toen we 's avonds aankwamen in de plaats waar we wilden kamperen was het al laat. Tot onze blijdschap was de LIDL nog open, dus wij gingen vol goede moed naar binnen. We moesten allebei naar de wc, dus Willemien vroeg aan de aardige jongen achter de kassa of er een wc was. "Eigenlijk niet, maar vandaag voor deze keer wel" vertelde hij. Dus, Willemien mocht naar het invalide toilet. Toen moest Sarien ook. Gelukkig mocht dat ook nog wel. Maar toen (ik denk dat die jonge gek van ons werd) bleek dat de winkel dicht ging. Ineens ging het licht uit, en wij hadden alleen nog maar bananen. Dan maar snel shoppen dachten we, dus snel opzoel naar de noten. Gingen de gordijntjes voor de koelingen dicht. Maar wij hadden nog melk en yoghurt nodig! Rennen naar de koelingen en achter het gordijntje kijken (allebei aan een andere kant) en snel (in het donker) de melk en yoghurt uitgezocht. Ook nog kaas achter het gordijn gezocht en Sarien opzoek naar de eieren toen Willemien vast richting de kassa rende, omdat er nu zelfs niemand meer achter de kassa was.
Gelukkig kwam de aardige jongen terug voor ons en konden we nog alles afrekenen. Wij prevelden nog zoiets van "sorry, sorry", maar aardige jongen hield zijn aardige glimplach op en bleef blij en gelukkig en zei dat het allemaal wel okee was.
Gelukkig ook nog optijd de eieren afgerekend en alles is weer (zoals altijd) goed afgelopen en wij (en aardige jongen) zijn weer een hele ervaring rijker.

Doei doei!

1. Siebe hein Brouwer:
    7 mei 2017
    Wat een geluk vogels zijn jullie. Heb 6 maanden in Noorwegen gewerkt en alleen een eland op afstand gezien in de schemer. Heel bijzonder. Wel elanden in Zweden gezien die op een farm leefden. Blijf genieten !!
  2. Marjan en Anne:
    8 mei 2017
    Geen beer gelukkig! Een eland zien lijkt me geweldig. En boodschappen doen in een verlaten, donkere supermarkt... uh... fijn dat jullie weer voorraad hebben!
  3. Emmelie:
    15 mei 2017
    Sarien iets kwijt.. oh jee jij toch gekke meid. Ik hoop niet je fietssleutel, want dat zou wel heel doldwaas zijn. Suc6 met het gemis van alle verloren spullen.