Dag 16

18 april 2017 - Varde, Denemarken

Afstand: 60 km
Steden: Småkær - Vards

De dag begon met de leukste weg die we tot nu toe hebben gefietst. Een modderpad waarvan je nauwlijks zag dat het überhaubt een weg was. En het was ook nog eens heel stijl. Mooie weg uitgezocht hoor Willemien! (maarja we moesten toch op één manier terug bij de route komen) Het was heel grappig, maar ook wel een beetje eng aangezien onze remmen het steeds minder goed gaan doen (slijtage), maar we hebben het allemaal overleefd.
Eenmaal de berg af en weer terug op onze route begon het te sneeuwen. Dat was wel het laatste wat we van te voren over deze reis hadden verwacht.
Het sneeuwde niet hard en koud was het toch al wel, dus de sneeuw vonden we eigenlijk wel leuk en heel bijzonder om mee te maken.
's Nachts hebben we in een soort schaapskooi geslapen. We kwamen aan op een natuurcamping met een houten huisje, een wc en een kraantje bij het huis aan de overkant van de straat.
Het was een mooie natuurcamping, maar 's nachts was het wel heel koud. Het was namelijk (hou je vast) -6 °C! We waren heel gelukkig met de hut die er
bij stond en hebben onze binnentent op het houte vloertje opgezet, zodat we iets van de grond lagen.
We konden wolkjes blazen in de tent, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. We hebben lekker warm gegeten bij een vuurtje en 's nachts was er een prachtige sterrenhemel.