Een paard en een fietcarvan

20 oktober 2019 - Albufeira da Barragem do Monte da Rocha, Portugal

Dag 28 (zondag 20 oktober)

Olhão - Albufeira

49 km.

De wekker ging weer om half 7 en wij sprongen weer vrolijk op de fiets vandaag! Het was lekker weer. Soms wat donkeren wolken, maar vooral zon. Google maps was weer goed op de hoogte van de befietsbare paden in deze wereld en we fietsen over mulle zandwegen en over grote stenen door een verlaten bos. Het was er heel mooi. Mooie bomen die we in Nederland niet kennen en rood, geel en oranje zandpaden. We hadden de tijd en genoten daardoor van de onbefietsbaregooglemapswegen ondanks dat ze dus onbefietsbaar waren. We zagen een (helaas dode) kikker die drie keer zo groot was als onze hand en er kwam een man op een paard langs (nutteloze informatie maar goed). Na het bos volgden gekleurde huizen en witgekalkte schuttingen, wat een vrolijk beeld gaf dat!

Eigenlijk hadden we na 30 kilometer al willen stoppen, maar daar kwamen we al om half 12 aan en we besloten een camping verder te fietsen.

Zo kwamen we aan op de camping in Albufeira. In de zomer een uitgaansstad voor (Nederlandse) jongeren, maar nu was het lekker rustig op de camping. Naast ons staat een jongeman uit Portugal die zijn eigen fietscaravan heeft gebouwd en daarin rondreist met zijn hond. Indrukwekkend om te zien. We denken wel dat een tentje van 3 kilo iets praktischer is dan zijn caravan van 200, maar het is wel echt een vet ding om te zien en hij heeft de tijd, dus waarom niet. Zo zie je maar weer dat er veel verschillende manieren zijn om te reizen en in die verschillende categorieën weer iedereen er zijn eigen draai aan geeft. Leuk en interessant om te zien. Dahag.

1. Louis Raaijmakers:
    20 oktober 2019
    Leuk deze verhalen van jullie weer te horen. Het lijkt me een bijzondere reis. Hebben jullie trouwens een foto van die fietscaravan ? Ben heel benieuwd. En het klopt: als je trekt, dan zie je de meest bijzondere manieren waarop mensen zich verplaatsen. Blijf schrijven.