Flamingo’s in een nationaalpark

20 oktober 2019 - Olhão, Portugal

Dag 27 (Zaterdag 19 oktober)

Even uitrusten van deze treinreis met weinig slaap. Uitgeslapen, boekje gelezen, ontbeten en toen was het tijd voor een stukje wandelen. Aan de andere kant van het hek dat de camping scheidde van een grasvlakte zagen we geiten en een wandelpad en dat bracht ons op dit bewegelijke idee. We liepen de camping af en zagen daar een bord met “Nationaal park”. Daar gingen we op af. De man in het receptiehokje legde ons lachend van alles uit over dieren die we konden zien en wij betaalden €2,80 om langs de slagboom te mogen lopen. Er waren bomen en een vijver en stukken vergeeld gras waar paden doorheen liepen. We waren erg onder de indruk van al dit moois wat we niet naast het park hadden kunnen vinden. Er was ook nog een vervallen watermolen, we zagen de kust en er was een schelpen boerderij waar mensen bezig waren gaten in de modder te graven opzoek naar die schelpen. Even later zaten we in een vogelkijkhut naar flamingo’s te kijken toen het begon te regenen. Jammer wel, want onze weerapp had echt gezegd dat het nog twee uur droog zou blijven. Gelukkig zaten we wel droog en konden we informatie lezen over de flamingo’s die we zagen. Vanachter het papiertje waar de info op stond kwam een heel groot salamanderachtig beest op ons afgeschoten en wij vluchtten naar het vogelkijkhok ertegenover waar we naar eenden konden kijken. Na een uur begonnen deze eenden ons een beetje te vervelen en besloten we door de iets minder geworden regen naar de camping te snelwandelen. Daar installeerden we ons in de mini bieb/tv kamer/er stonden ook tafels kamer en schreven in onze boekjes, kookten en keken Nederlandse tv. Leuk leuk.