Dag 3

25 september 2019 - Nieuwpoort, België

Blankenbergen - Nieuwpoort

50,5 km.

Halloa lieve mensen,

We worden nog steeds warm verwelkomt door veel regen en wind. Gelukkig iets minder regen, dus vandaag niet helemaal doorweekt. Maar de kleren van gisteren konden ook niet drogen helaas.

We raden jullie allemaal aan om, als jullie gaan fietsen, niet langs de kust te gaan, want daar waait het hard.

Een voordeel daarvan is dat kleren droog waaien na een klein regenbuitje en nog een voordeel zou kunnen zijn dat als je hem mee hebt je erg hard vooruit gaat, maar helaas hebben wij hem de hele dag tegen gehad en gingen we niet zo hard vooruit.

Het was echt heel pittig vandaag, lange saaie weg, veel regen en veel tegenwind. Gelukkig konden we onszelf wat oppeppen met kleine pauzetjes en lekkernijen die we mee hebben gekregen van vrienden en familie.

Wel echt heel mooi op tijd vertrokken vandaag en een ode aan de water dichte sokken, want door dat mooie paar hebben we nog steeds warme voeten, waar we heel blij mee zijn.

Een mooie en gelukkig goedkope camping gevonden, zelfs op de camping verdwaald, en nu liggen we lekker in onze droge tent na een warme douche te luisteren naar het getik van een specht (en ja van de regen) en te hopen op wat beter weer.

P.S. We vinden het altijd heel leuk om jullie reacties te lezen! Ook al reageren we niet, we genieten er elke keer weer van!

1. Siebe hein Brouwer:
    25 september 2019
    Leuk om jullie reis verslagen te lezen. Succes en veel plezier en geniet ervan.
  2. Marjan en Anne:
    25 september 2019
    Ik had nog niet eerder van waterdichte sokken gehoord. Wat handig! Maar ik hoop dat jullie ze niet heel vaak nodig zullen hebben. We zullen duimen voor goed fietsweer!
  3. Marijke:
    26 september 2019
    In Nieuwpoort woont je achteroom en tante, Sarien. De jongste broer Geert van je Oma. Daar hadden jullie vast ook wel lekkere warme chocomel gekregen. Ik vind de kust van België grotendeels lelijk! En zeker met slecht weer. Hopelijk wordt het vervolg in Frankrijk (bij Veurne de grens over) mooier met beter weer. Trap maar dapper door.
  4. Loes Wander:
    26 september 2019
    Leuk die waterdichte sokken nou nog die echte waterdichte regen pakken.
    wij hopen dat jullie nu uit de regen zijn en beter weer hebben.