Dag 55

27 mei 2017 - Juoksengi, Zweden

Vanacht geslapen op een voetbal veld. Het was weer eens koud, maar we hebben het overleeft. 's ochtends kwam er een lief omaatje naar ons toe die een gezellig Zweeds praatje met ons maakte, een foto van ons maakte en ons uitzwaaide.
We wilden chocomel drinken voor de 3000 km van gisteren, maar kwamen in een café terecht dat niet helemaal was waar we op gehoopt hadden. Ze hadden alleen thee en gebakjes uit de supermarkt en mevrouw was super chagerijnig. Toch maar even thee gedronken voor de warmte.
Bij de volgende stop in het volgende dorp was ook geen goed café, alleen een supermarkt met een koffiehoek. Daar zijn we heen gegaan en het was eigenlijk een prima plek voor chocomel. Het was er warm en droog, ze hadden lekkere taartjes in de winkel en je mocht je beker zo vaak bijvullen als je wilde. We zijn los gegaan.
We hebben trouwens de hele dag langs de grens met Finland gefietst, het enige wat nog tussen ons en Finland in zat was een rivier. Grappig, want volgens onze telefoon waren we af en toe in Finland. Wel verwarrend, want daar is het een uur later, dus soms loopt onze telefoon ineens een uur voor.
En we zijn vandaag over de poolcirkel gegaan!

1. Marjan en Anne:
    30 mei 2017
    Wereldreizigers! De poolcirkel over, en tussendoor, al is het dan via de telefoon, ook nog even Finland aandoen...
    Kennen jullie intussen al wat Zweedse woordjes?
  2. Sjoukje:
    30 mei 2017
    De poolcirkel, yeahh! Gefeliciteerd! Hartstikke tof!
    Toitoitoi!
  3. Hans: