Dag 48

20 mei 2017 - Lillkågeträsk, Zweden

We slapen de laatste tijd goed. Het vriest niet meer en omdat het nu lekker warm is 's nachts (rond de 3 graden) worden we in ieder geval niet meer wakker door de kou.
Twee elanden gezien aan de kant van de weg in het zonnetje. En later nog een groepje rendieren op de weg.
Tent weer eens opgezet op een badplaats. Prachtige badplaats: mooi uitzicht op t meer, vuurplek, hout en een goed verzorgde wc.
We hadden ongeveer de hele dag door niemandsland gefietst, maar hier aan het meer stond het vol met zomerhuisjes. Er waren niet veel mensen, maar wel veel nieuwsgierige mensen. Dus af en toe kwam er even iemand langs om een praatje te maken. Een man die geen engels kon probeerde ons duidelijk te maken dat er veel bergen waren hier en een man die wel engels kon vertelde ons over beren op de weg, dat je het water van dit meer kon drinken (en het ook uit zijn kraan kwam) en hij wilde per se het vuur aanmaken voor ons.
Dat hebben we dan maar toegestaan en vervolgens hebben we tot half twee 's nachts zitten kletsen, schrijven en kijken. Totdat we naar bed gingen konden we nog het hele meer over kijken. Het was alsof het 7 uur 's avonds was. De meneer was nog 1 keer langsgekomen om te kijken of het vuur nog aan was, maar verder sliep iedereen al om half 2. Dus besloten wij ook maar om naar bed te gaan ookal voel je haast geen vermoeidheid als het zo licht blijft.
Terwijl we bij het vuur zaten hadden we bedacht dat we wel eens tijdloos zouden willen leven. Het was meteen al mislukt, want overal staat de tijd.

1. Louis Raaijmakers:
    22 mei 2017
    Tijdloos leven kun je daar proberen. Met onze digitale spullen heb je altijd tijd bij de hand en dus in je hoofd en je dagritme. Een kennis van me ging in de jaren 70 zonder horloge op reis naar de noordkaap en was op enig moment alle besef van tijd kwijt. Zo erg dat hij 's ochtends om 04.00 uur stond te liften nadat hij was opgestaan en zijn spullen had gepakt. Onvergetelijk vond hij deze ervaring. Benieuwd of jullie hier iets van kunnen proeven. Jullie reis wordt steeds bijzonderder.
  2. Siebe hein Brouwer:
    22 mei 2017
    Ja ik herken dat s'avonds voelt het nog aan of het middag Is en heb je niet Door dat het al middernacht Is geweest. Blijf bij de tijd maar vergeet de klok......
  3. Janneke:
    23 mei 2017
    lekker warm 's nachts gelukkig! en wat is het mooi daar! echt wel jaloers. en vergeet niet om ijsjes te eten, jullie fietsen zo hard!
  4. Emmelie:
    26 mei 2017
    Woow lijkt me heel bijzonder om mee te maken. Zo veel licht de hele dag en nacht. Fijn weer even een tijdje met jullie al lezend meereizen:)