Dag 17

19 april 2017 - Viborg, Denemarken

Dag 17

Afstand: 73 km.
Steden: Vards - Viborg

We hadden goed geslapen. Gelukkig had Willemien 's nachts nog de buitentent eroverheen gegooid zodat we het niet al te koud hadden.
Het afwassen was zwaar. We moesten heel vaak water koken en de mevrouw van het huis van het kraantje werd boos als we daar iets omspoelden. Na lange tijd is het wel gelukt.
We fietsten over een prachtige spoorlijn. Best vlak en met aan beide kanten prachtige bergen met weilanden met highlanderkoeien erin.
Ergens in een bos wisten we de weg niet meer, maar gelukkig was er een aardige mevrouw die ons wel wilde helpen. Ze wilde ons zelfs zo graag helpen dat ze alles drie keer uitlegde en daarna nog een keer en voor de zekerheid nog maar een keer. We gingen daarna wel de goede kant op.
Bij het middageten hebben we weer iets zwaars meegemaakt. Nouja, vooral het voortasje van Sarien heeft het steeds zwaar. Sariens fiets vind het af en toe een leuk idee om om te vallen en de eieren in haar voortasje vonden dat iets minder leuk. Dusss, Sarien had een voortasje vol met rauw ei.
Gelukkig kwam het weer allemaal goed met een rol wc papier.
Viborg was een mooie stad aan het water, we konden alleen de camping eerst niet vinden. Dus, we vroegen aan een man of hij Engels sprak en dat deed hij (en Russisch en Frans en Deens en Duits zei hij er nog achteraan). Hij wilde ons heel graag laten zien waar de camping was en rende een lekker stukje met ons mee naar de camping.
Zo maak je nog eens wat mee op je reis naar de Noordkaap.

1. Siebe hein Brouwer:
    22 april 2017
    Kou en regen sneeuw. Jullie maken wel van alles mee. Ik zit nu in Rone en de 5e dag op rij boven de 20 graden. Vandaag zelf zo warm dat je soms in de schaduw moet lopen. Verder blijf de leuke stukjes schrijven ik lees ze mer veel plezier!
  2. Marije:
    23 april 2017