Wijziging van het plan

30 september 2019

Dag 6 (zaterdag 28 september)

Halloa,

Vandaag hadden we een rustdag. Vanochtend bij het ontbijt keken we elkaar aan en zeiden tegen elkaar: “het gaat niet langer zoo...”. Onze darmziekte en hernia schreeuwden nee! En als je lichaam niet wilt, wordt het mentaal ook veel zwaarder. Eigenlijk waren we er dus helemaal klaar mee, zeker met die regen en die wind, maar opgeven wilden we niet. Dus staken we de koppen bij elkaar en gingen opzoek naar een oplossing voor deze situatie. We vinden de fietsreis wel leuk, maar het is op dit moment voor ons gewoon te veel. Voordat we deze reis gingen maken hebben we ook al wat liggen piekeren of we het fysiek wel zouden halen en nu weten we dat het een beetje te ver gegrepen was.

Maaarrrr de oplossing is daar. We willen nog niet naar huis, want we houden van reizen en avontuur. We willen ook fietsen, want we houden van de frisse buitenlucht in ons gezicht en het landschap op deze manier bekijken. Dus hebben we de kaart erbij gepakt, treinen en fietsroutes bekeken, een interrail ticket besteld en een plan gemaakt. We houden nog ongeveer dezelfde route aan, maar gaan tussendoor meerdere stukken met de trein om alsnog deze reis te kunnen maken en ook ons lichaam heel en blij te houden.

We zijn er nog niet helemaal uit waar we precies allemaal heen en langs gaan, maar waarschijnlijk gaan we in plaats van naar Tarifa als einddoel naar de Algarve.

Jullie horen het nog wel! Er zullen dus nog heel wat stukken gefietst gaan worden, maar ook stukken met de trein gereisd en wij zijn beiden blij met de keuze om de reis op deze manier te vervolgen.

Verder scheen vandaag iets meer zon en hebben we mooie tiktok filmpjes gemaakt zoals jullie hebben kunnen zien.

1. Sjoukje van Dijk:
    30 september 2019
    Jaja, twee jaartjes ouder hè..
    Maar echt waar, de oplossing die jullie hebben gevonden is heel verstandig,
    nog genoeg te fietsen en van alles te genieten!
    Veel plezier!
  2. Marjan en Anne:
    30 september 2019
    Heel verstandig besluit! Sterkte allebei met het onwillige lijf; knap zoals jullie naar een oplossing hebben gezocht!