“Fietsen in deze wind?!”

30 september 2019 - Blois, Frankrijk

Dag 7 (zondag 29 september)

Orleans - Blois

55 Km.

Vandaag gefietst. Het begon zo heerlijk. We fietsten weg in een heerlijk zonnetje, door mooie franse dorpjes, tussen fruitbomen en moestuintjes door. Heerlijk. Zo is fietsvakantie leuk. Helaas was deze zonnigheid van korte duur.

Na een uur begon het te stortregenen en binnen korte tijd was alles weer doorweekt. Het regenen ging de hele dag zo’n beetje door en er zette ook nog eens een enorme wind op. De weerapp zei: wind, de wind zei “ik waai” en toen we s avonds op de camping kwamen was het enige wat we van mensen hoorden: “fietsen in deze wind?!”.

We hebben de hele dag de rivier de Loire gevolgd. Dat gaf ons wel hele mooie uitzichten over het water en op een kasteel aan de overkant.

Een stuk van de route vandaag ging over een iets drukkere weg en gelukkig hebben we gemerkt dat de Fransen echt heel goed rekening houden met fietsers op de weg. Ze gaan heel ver opzij, minderen vaart en waarschuwen elkaar met hun knipperlichten, wat het voor ons ook prettiger fietsen maakt als we dan toch langs zo’n drukke weg moeten.

Gelukkig waren we redelijk op tijd op de camping en hebben we goed kunnen uitrusten.  Om 9 uur was het donker en gingen we slapen.

Welterusten!

1. Marjan en Anne:
    30 september 2019
    "Fietsen in deze wind?" Ik moest vandaag 2 km in de regen en de wind fietsen en toen had ik er al genoeg van. Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie!