We sijn dr!

15 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Dag 23 (dinsdag 15 oktober)

Santa Irene -Santiago de Compostella

22 km.

Toen wij vanochtend vertrokken stonden de Israeliërs net op. Het was ook pas net licht. Het wordt steeds wat later licht.

We hoefden niet ver vandaag. Omdat die man een paar hostels terug tegen ons had gezegd dat we moesten reserveren (wat trouwens helemaal niet nodig bleek) hadden we de weg in stukjes opgedeeld en hostels gereserveerd. Gisteren toen we vroeg in Santa Irene aankwamen hadden we nog wel verder gekund, maar we hadden alle hostels al geboekt. Het was ook goed zo, want soms kan je hoofd wel verder, maar moet je je lichaam niet forceren.

We fietsen door de regen en over modderige wandelpaden en we hadden er lol in, maar waren wel blij dat we niet zoveel kilometers gingen doen vandaag.

Vandaag hoefden we dus niet ver meer en kwamen we heel vroeg aan in Santiago de Compostella! Om half 12 fietsten wij onze beloofde stad binnen en maakten selfies bij het bord. We mochten pas om half 2 ons hostel in, maar gelukkig mochten we wel onze spullen en fiets binnen zetten. Daarna verkenden we Santiago in en dronken chocolade melk met churros. Na een rondje Santiago en een supermarkt was het 13:30 en mochten we het hostel in. Het hostel is een groot, mooi, oud gebouw. Van binnen lijkt het op een oud klooster of ziekenhuis en we slapen met 20 mensen op een kamer. Vanuit ons raam hebben we een prachtig uitzicht over de stad Santiago.

En als je denkt, “hè wat jammer dat ze zo weinig filmpjes posten”. Klopt, maar deze site die we gebruiken voor de blog is gratis en heeft blijkbaar een limiet op de filmpjes. We gaan even kijken of we dit op kunnen lossen en op een andere manier kunnen regelen. Jullie horen van ons!

1. Siebe hein Brouwer:
    15 oktober 2019
    Top! En wat een mooi reisverslag. Heb weer genoten.
  2. Marjan en Anne:
    16 oktober 2019
    Wat goed dat jullie daar zijn aangekomen, na deze reis met hindernissen. Nou ja, jullie weten van elke hindernis nog een avontuur te maken!
  3. Sjoukje van Dijk:
    17 oktober 2019
    Wat is het daar supermooi, hè, in Santiago de Compostella..
    En nu..? Het lijkt alsof jullie je doel bereikt hebben aan de titel van dit verhaal te zien.
    Je zou eigenlijk nog naar Finisterra = het meest westelijk stuk van Europa = moeten gaan, dat is iets ten NW van Santiago, past in jullie streven om de uitersten te bereiken, toch?
    Is er een volgend reisdoel? Het meest zuidelijke deel misschien?
    Ben benieuwd! Succes!
  4. Heske Brouwer:
    18 oktober 2019
    Santiago de Compostella: daar ben ik met oma en Marieke geweest. Een mooi stadje! en mooie kathedraal. Geniet ervan