Hosti en Tosti in het donker

10 oktober 2019 - León, Spanje

Dag 16 (dinsdag 8 oktober)

Het wildkamperen was ons goed bevallen en s ochtends waren we mooi op tijd bij het station. Het treinen ging goed. Vandaag konden we helaas maar tot León komen, omdat de regionale treinen nou eenmaal niet zo snel rijden.

Het uitzicht was mooi en het weer lekker. We gleden door een bruin/oranje landschap. Uitgestrekte (verdorde) weiden, akkers en af en toe een rotsachtige berg. Wij wisten niet dat Spanje er zo uitzag en dachten eigenlijk een beetje dat we in Egypte waren beland.

Tussen de treinen door konden we in stationnetjes en parkjes wachten in de heerlijke zon.

Na vier treinen en veel wachten later kwamen we aan in León. Er waren twee campings. Eén was 20 km fietsen en één was dicht. De camperplaats bestond alleen uit steen en was ongeveer op een drukke weg en we wisten niet waar we heen konden. We besloten maar te gaan fietsen naar de dichtstbijzijnde camping, ook al was die dicht, maar misschien konden we er toch staan of vonden we iets onderweg erheen. We vonden iets onderweg. Een verdord distel veld boven op een berg met prachtig uitzicht over de stad. Dat wel. Het was leuk, totdat de zon onder ging. Toen was het een beetje eng. Maar we hebben onze donkerheidsangsten overwonnen. Er waren geen beren en geen slangen en we konden lekker slapen.