Helemaal zen tussen paarse muren en boeddha’s op witte stenen.

13 oktober 2019 - Melide, Spanje

Dag 21 (zondag 13 oktober)

Portomarin - Melide

40 km.

Vannacht sliepen we met 22 mensen op één kamer. Allemaal aardige mensen, maar één vrouw vergat een beetje rekening te houden met de 21 anderen. ‘S nachts moest ze veel hoesten, ze liep dan naar de keuken, smeet met de slaapkamer deur, rochelde daar de hele buurt bij elkaar en ging vervolgens naar buiten om een sigaretje te roken. Dat deed ze in de hal, omdat het buiten regende en met de deur naar binnen open. Erg fijn allemaal.

Goed geslapen dus.

Voor de hele aankomende week is weer regen voorspeld en toen we wakker werden hoorden we al het tikken op het dak. Iedereen vertrok in regenpak, wij ook. We begonnen vandaag met een 12 km lange klim. Dit was allemaal een beetje drama, dus besloten we een muziekje op te zetten. Dit bezorgde ons een al wat beter humeur. De berg op fietsen was warm en we besloten onze regenbroek uit te trekken en onze broek, want natte benen is niet erg als het warm is en minder erg dan een natte broek. Vervolgens smeerden we ook nog onze droge lippen in met zalf. Zo fietsen wij als twee al heel wat vrolijkere clowns verder. En het was aanstekelijk. Mensen die we inhaalden werden vrolijk van ons en onze muziek en groeten ons blij. Het stopte wonder bij wonder ook nog met regenen en onze dag werd steeds zonniger.

We kwamen mooi op tijd aan in het hostel. We hadden het hostel gereserveerd. Een man in het hostel in Triacastela had ons verteld dat je het beste alle hostels na Sarria kon reserveren, omdat er veel mensen zijn die alleen het laatste deel lopen van de tocht. Volgens hem werden er busladingen vol mensen op plekken vanaf Sarria afgezet om het laatste stuk te lopen. Meestal kijken wij ergens halverwege de dag waar we denken dat we gaan komen die dag, maar nu hadden we dan toch maar wat hostels gereserveerd.

We kwamen het hostel binnen en werden meteen aangestaard door een boeddha op een bergje witte stenen. Terwijl de man van het hostel ons incheckte werden wij helemaal zen van de yoga muziek die er klonk en wierook drong onze neus binnen. De man van het hostel verveelde zich en was erg attent. Hij hielp onze tassen mee naar binnen sjouwen en naar boven. Voordat we het zelf konden doen had hij ze al opgetild en liep met 6 tassen tegelijk naar binnen.

We waren mooi op tijd en hadden lekker veel tijd om uit te rusten en bloggen te schrijven. Tussen de paarse muren en boeddha’s in werden we stil aan gek van steeds dezelfde zen klanken, maar het was ook wel weer hilarisch en de douche was ook goed, dus helemaal fijn en lekker uitrusten.

1. Sjoukje van Dijk:
    13 oktober 2019
    Ik heb net jullie 3 laatste verslagen gelezen, volgens mij hebben jullie een meer dan fantastische tocht met leuke belevenissen! Vrolijke verhalen en geen gemor als je weer eens een stuk moet klimmen, of een afslag gemist hebt,
    of als het alwéér regent..jullie maken er een opgewekt en vrolijk verhaal van dat heel leuk is om te lezen!
    Complimenten en veel plezier op je verdere tocht!
    Groet sj
  2. Like en Eppie:
    13 oktober 2019
    Hallo meiden wat een groot avontuur en heerlijk om hier van mee te genieten door jullie reisverslag.