Sehnsucht

5 februari 2019 - Amersfoort, Nederland

Lieve familie, vrienden en betrokkenen,

Er is een tijdje verstreken. Er is van alles gebeurd, het dagelijkse leventje is weer opgepakt. Weer laten vallen en opnieuw opgepakt. Het leven gaat zijn gangetje. En ondertussen schijnt de zon, of niet, en wij dromen van reizen.

Het fietsen is ons goed bevallen en bijna elke keer als wij bij elkander komen hebben we het er over dat we dit weer willen gaan doen. De fietsverslaving heeft zich lichtelijk van ons meester gemaakt en wij kunnen geen kant meer op, zonder fiets.

Al snel begonnen de plannen te borrelen en was de eerste “route-uitzoek-afspraak” gepland en de verslaving een feit.

In de afgelopen zomer hebben wij samen een mooie treinreis gemaakt en in de uren die we in de trein doorbrachten zijn wij weg gedroomd bij een mooi boek over de Camino. Een wandeling naar Santiago de Compostella. Hier begon de droom en al snel hadden wij in de uren dat het spoor onder ons door schoot deze droom uitgewerkt tot een concreet plan.

Parijs stond al op de planning, Santiago wilden we gezien hebben naar aanleiding van ons boek, bij Lissabon is het westelijkste puntje van Europa en ons einddoel Tarifa is het zuidelijkste puntje van Europa (van het vaste land).

Mooie tegenhanger van ons Noordelijke avontuur.

Amersfoort – Parijs – Santiago de Compostella – Lissabon – Tarifa

That’s the plan baby.

Afgelopen weken zijn we begonnen met lijstjes maken van wat er allemaal nog moet gebeuren en hebben we een klein begin gemaakt aan het uitzoeken van de route.

Tot onze verassing ging het ons allemaal best gemakkelijk af tot nu toe en kwamen we erachter dat we veel eigenlijk gewoon al in orde hebben, nog van de vorige reis hebben liggen, en de dingen die we nog moeten uitzoeken zijn best makkelijk te regelen.

Dat is een heel verschil met de vorige keer. Zeker als je je bedenkt dat we nu nog meer dan een half jaar hebben om alles te regelen.

We willen namelijk begin september vertrekken als alles verder goed gaat met de voorbereiding en wij allebei lichamelijk in orde genoeg zijn om deze reis te maken.

Vandaag zijn we naar Amsterdam gegaan, naar onze vriend de Vakantie fietser en zijn collega’s voor tips en tricks over de route en de landen waar we doorheen zullen gaan.

Het was gezellig en we hebben alweer veel geleerd en zelfs de eerste route boekjes gekocht!

Daarna zijn we nog even langs gewipt bij de kaarten winkel om een overzichtskaart te kopen en nog even langs de “vegan junk food bar” gewoon omdat dat leuk en interessant is.

Na vandaag voelt het dan ook echt wel een beetje definitief en we kijken er helemaal naar uit. Het liefst vertrekken we morgen, maar dat zullen we jullie niet aan doen. Maar, bereid jullie voor, want in september gaan jullie ons toch weer een tijdje moeten missen.

Tot schrijfs!

Ik hoop dat met jullie alles goed is,

En in ieder geval kusjes,

ons.

1. Luctor Herwig:
    5 februari 2019
    Mooi plan. In Tarifa kun je surfen, gefrituurde vis eten en met de handel die daar 's nachts vanuit Marokko wordt aangeleverd in een keer je reis terugverdienen. Dank voor de kusjes 😊
  2. J Nijenhuis:
    5 februari 2019
    Avonturiers, ik blijf graag op de hoogte.
  3. Marjan en Anne:
    5 februari 2019
    Fijn dames: jullie kijken uit naar de reis, wij naar het blog over jullie avonturen...
  4. Annelies:
    5 februari 2019
    Een goed plan hebben jullie. Zal een mooie tocht worden. Maar het advies om met de handel je reis terug te verdienen lijkt ons niet zo raadzaam
  5. Louis Raaijmakers:
    6 februari 2019
    Om helemaal kriebels van te krijgen. Wat een prachtige reis gaan jullie maken. Ikzelf heb de route '' Langs oude wegen deel 1' gereden van Clemens Sweeman e.a. en die is erg mooi. Gaat over Maastricht naar Nevers en langs het Centraal Massief naar de Pyreneeen. Maar er valt genoeg te kiezen.
    Geniet met volle teugen van jullie voorbereidingen. We horen graag van jullie.
  6. Wilma:
    8 februari 2019