Krottendorp of camping?

25 oktober 2019 - Lagos, Portugal

Dag 31 (woensdag 23 oktober)

Weer op de fiets. Het was niet ver meer naar Lagos en we hebben een stuk af kunnen snijden. Laatste dag fietsen traditioneel afgesloten met de regen op onze bol.

Misschien handig voor jullie om te weten dat we Tarifa hebben verruild voor Lagos. Het leek ons daar mooier en het is ook heel zuidelijk.

Onderweg hierheen hebben we bedacht dat we graag willen surfen in Lagos. We hebben het allebei nog nooit gedaan, maar het leek ons cool om eens te proberen. Er zijn verschillende surfscholen in Lagos en we hebben er één uitgekozen. Pas zaterdag hadden ze tijd om ons, beginners, een lesje te geven. Dat geeft niet, want we vermaken ons wel in Lagos met de mooie stranden. Zo kwam het dat we vier nachten achter elkaar op dezelfde camping zullen bivakkeren. Op internet hadden we al gezien dat deze camping geen site had en niet al te beste reviews, maar het is ook de enige in Lagos en we gingen er toch maar op af. In de receptie betaalden we 40 euro aan de beetje apart, maar redelijk te vertrouwen uitziende man en we mochten vier nachten op de camping staan.

Op de camping is meer permanente bewoning dan dat er gasten zijn en hutjes, tenten en zeilen zijn overal. Het tentenveld is ergens weggestopt achteraan en ook daar bevinden we ons tussen buren die hier zijn blijven hangen of geen ander huis kunnen betalen en ze hebben vooral allemaal veel honden. Wij vluchten snel onze tent in en overzien daar eens rustig de situatie. Misschien zijn het wel hele aardige mensen stellen we onszelf gerust. We eten brood met dipjes en rauwe groenten, omdat de spiritus op is en we nergens spiritus of wat er op leek konden vinden. Het is niet erg, want we zijn niet lang meer onderweg en deze maaltijd vinden we ook heerlijk.

Tijdens het tandenpoetsen horen we vrolijke muziek komen van een hutje verderop. Een vrouw zwaait met een hoepel, een man en een vrouw dansen. Wij spoelen onze mond in de enige werkende wasbak van de vier en zien ondertussen in de spiegel dat de hoepel op de vrouw haar hoofd eindigt en de dansende vrouw steeds afweziger lijkt te zweven.

De douche is helaas lauw, maar er is een werkende douche en dat is fijn.

Tijd om ons bedje maar weer eens op te zoeken.