Hosti en Tosti in een Hostel

8 oktober 2019 - Pamplona, Spanje

Dag 14 (zondag 6 oktober)

Vandaag mochten we de berg af. Dat was heerlijk voor onze beentjes. Tussendoor moesten we wel ook nog 5 km klimmen, maar vergeleken met gisteren was dat een peulenschilletje en dat deden we dan ook met twee vingers in onze neus.

De berg af was, naast dat het leuk was, ook een beetje spannend, want er waren veel bochten en veel auto’s ineens. Gelukkig konden we goed remmen met onze bijgestelde remmen en kwamen we levend en wel beneden.

Na een beetje te hebben geslingerd door de bergen en wat bijzondere paden en wegen later kwamen we aan in Pamplona. Onze eerste echt Spaanse stad op deze reis. Hoge gekleurde gebouwen met overhangende balkonnetjes en steile straatjes vol mensen die hun zondagse biertje deelden met de buren verwelkomden ons. We vonden het hostel gemakkelijk en werden hartelijk ontvangen. Het hostel was in het hartje van het centrum tussen van die mooie gekleurde huizen en steile straatjes en de kathedraal in. Onze fietsen mochten binnen staan en we installeerden ons in ons stapelbed in een kamer voor 10. Het hostel was een oase van rust en we konden lekker uitrusten van de bergen die we hebben overwonnen.

Vrienden gemaakt met de kamergenoten. Een man uit Frankrijk die er al een heel stuk op had zitten. Twee fietsers uit Duitsland die net waren aangekomen met het vliegtuig en de hele reis nog voor de boeg hadden. En een vrouw uit Australië die iets meer uitleg vergt. Zij maakte al meteen indruk op ons toen ze haar sokken ging wassen en ze uit haar tas twee groene rubberen handschoenen tevoorschijn toverde. Twee paar sokken mee én rubberen handschoenen, prioriteiten stellen nietwaar. Haar rubberen handschoenen hing ze over haar bed en ze verdween naar de keuken. Toen wij even later ook honger kregen en ons naar de keuken begaven was ze daar 12 eieren aan het koken. We vroegen ons af wat ze daar allemaal mee ging doen en ze vertelde ons dat dat haar ontbijt en lunch waren voor de volgende dag. We raakten in een gesprek verwikkeld over diëten en moeilijkheden daarvan en verwonderden ons daarna nog steeds over dat iemand 12 eieren naar binnen kon werken op één dag.

Nu maar hopen dat ze geen eierscheten laat vannacht.

1. Sjoukje van Dijk:
    8 oktober 2019
    En die rubber handschoenen, waar had ze díé in vredesnaam voor nodig? Vast haar 1ste reis?
    Gaat goed hè, fijn!
    Groetjes sj
  2. Louis Raaijmakers:
    8 oktober 2019
    Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen. Vooral natuurlijk als het lekker gaat. Ik krijg er helemaal goede zin van en zin om zelf ook weer te gaan. Blijven vertellen hè.
  3. Marjan en Anne:
    9 oktober 2019
    Saai hoor, zo'n eierendieet!
    Hopelijk genieten jullie af en toe van de heerlijke Spaanse hapjes daar,ik geniet hier van de verhalen!