Dag 20

22 april 2017 - Göteborg, Zweden

Met de boot van Frederikshavn naar Göteborg. Vroeg opgestaan en ook goed optijd vertrokken. Nog even een tegenslag dat de woonkamer, waar al onze spullen stonden, dichtzat, maar na de camping mevrouw uit bed te hebben gebeld zijn we toch 9:15 uur vertrokken.
Veel meer bergen dan we verwacht hadden, maar door ons doorzettingsvermogen en 40 km fietsen zonder pauzes hebben we het toch gehaald en konden we met de boot van 14:00 uur mee.
De boot duurde 3,5 uur en van die tijd hebben we gebruik gemaakt door onze boekjes bij te werken en uit te rusten.
In Göteborg aangekomen hadden we geen idee welke kant we op moesten, want onze vertrouwde Vikingroute ging maar tot Fredrikshavn. Nu gaan we over op de Sverigeleden, maar daar gaan we morgen het begin van zoeken.
Wij stonden een beetje op de kaart te kijken, kwam er een Frans uitziende Zweed naar ons toe die ons wel even opweg wilde helpen naar een camping.
Dat was heel aardig. Een lastig dingetje was alleen dat hij een racefiets had en 30 km. per uur fietste. Dat is hard met 30 kg. aan bagage. Maar we hielden vol en we hielden hem bij en nu zijn we op de camping. We waren blij op een camping aan te komen en blij een aardige mede rijziger (wandelaar) te ontmoeten, jammer alleen dat de camping zo duur is.

Doei!

1. Sjoukje:
    22 april 2017
    Lieve Willemien, over een klein uurtje ben je 19...en hebben jullie je eerste nacht in Zweden erop zitten...van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er samen weer een bijzondere dag van!
    Leuk te lezen dat jullie mijn tweede vaderland, DK, mooi vonden! Opa János en ik hebben ook vaak en met veel plezier op Jylland gecampeerd, en vanuit Frederikshavn naar Oslo of naar Bergen gevaren..prachtig hè!
    Goeie reis verder, groetjes v sjoukje, en toitoitoi!
  2. Like en Eppie:
    23 april 2017
    Willemien gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat jullie zo vaak slecht weer hebben. Nog even doorbijten maar in Zweden zit je in de tegens schaduw van Noorwegen. Nog veel plezier en leuke ontmoetingen onderweg.
  3. Marjan en Anne:
    23 april 2017
    Echte volhouders zijn jullie! Wat moet het fijn zijn geweest om zo lang op de boot te zitten. Blijkbaar hadden jullie wifi. Konden wij een heleboel verhalen in een keer lezen, erg leuk!
  4. Emmelie:
    HI lieve Willemien,
    Wat ontzettend gaaf jullie verhalen hier te zien en lezen. Ik kan er erg om lachen en heb dik bewondering voor wat jullie saampies doen. Ennnn dan lees ik hier ineens dat je ook nog jarig bent vandaag. Wat een mooie bewolkte dag om jarig te zijn. Gefeliciflapperd!! Morgen komt je vader met je zusje hier voorrijden om mij mee te nemen richting Zweden. Vind ik heel bijzonder, dat ik met hen mee mag en ik heb er zin in. Ik ben nog nooit noorderlijker dan Nederland geweest op de wereldbol, dus het is nu al een avontuur! Ik neem me rode koffertje mee met voedingsmiddelen. Lekker oud hollandsch smickelen wordt het. Alleen maar snoepgoed:)
    Daaaag tot schnell,
    Emmelie
  5. Wijnanda en Ronald:
    23 april 2017
    He daar, hebben jullie de verjaardag feestelijk gevierd met ballonnen op de fiets en taart! Gefeliciteerd en wat fantastisch dat jullie al in Zweden zitten. Wat moet het waanzinnig zijn om zoveel mee te maken op de fiets. Geweldig hoorVeel plezier nog en voor jullie het weten heeft de camper jullie ingehaald. Groetjes en dikke zoen van ons x
  6. Louis Raaijmakers:
    24 april 2017
    Geweldig, jullie verhalen. Ik vind jullie kanjers en zo te horen gaan jullie goed met tegenvallers om. Blijf schrijven; we genieten er van. Heel veel groetjes, ook van Marijke.