Barcelona

1 november 2019 - Barcelona, Spanje

dag 37 (dinsdag 29 oktober)

Vertrokken vanuit Madrid met de trein naar Barcelona. Van het begin station van de trein naar het eind station. 9,5 uur mochten we doorbrengen in deze trein. Gelukkig was er een goede plek voor de fietsen. De stoelen zaten verschrikkelijk, maar verder was het een prettige trein. Ergens halverwege waren de wc’s kapot en moesten we overstappen naar een andere trein, maar ook dit verliep allemaal soepel.

Na uiteindelijk 10 uur in de trein te hebben gezeten kwamen we aan in Barcelona. Daar probeerden we tickets te kopen naar verder naar het Noorden, maar nu kregen we te horen dat er heel veel schade was aan het spoor in Frankrijk en daar geen treinen reden. Gelukkig waren de stakingen wel veranderd en reden er wat meer treinen op bepaalde dagen. Maar ja, nog steeds geen trein naar huis. We hadden we de optie om nu al s avonds naar een dorpje aan de grens te gaan, maar daar zouden dan geen treinen verder meer gaan, dus we besloten in Barcelona te slapen en morgen ochtend deze trein te nemen. Het hostel was heerlijk. Mooi, opgeruimd, aardige mensen en rustig. Toen we het hostel in kwamen werden er wel twee mensen door de politie opgepakt.

We aten wat in het restaurantje ernaast en gingen lekker slapen.